Trin for trin – hvordan gør man?

Det er nemt at komme i gang og arbejde med elektroniske fakturaer i Centsoft Invoice. Her får du en vejledning til, hvordan tjenesten fungerer i tre enkle trin.

 

1. Fakturaen scannes

Når fakturaen modtages, tolkes den via en scanningscentral eller i skyen ved hjælp af Readsoft-tjenesten online. Fakturaerne scannes og sendes som PDF-filer til en e-mailadresse og dukker derefter op i Centsoft efter nogle minutter.

Du kan også give dine leverandører e-mailadressen, så de kan sende fakturaer som PDF direkte. På denne måde slipper virksomheden for mængder af post- og papirhåndtering.

Centsoft har en unik integration i Readsoft online, således at man som bruger aldrig behøver logge ind i Readsoft, men verificering af tolkningen sker samtidigt med, at man konterer fakturaen i Centsoft.

 

2. Fakturaerne håndteres i Centsoft

Når fakturaerne er indlæst i Centsoft, er det nemt at åbne den aktuelle faktura og kontere den eller sende den ud til attest.

Systemet konfigureres ud fra jeres attestprocedure, og fakturaen kan opdeles i flere konteringsrækker og kan sendes til forskellige personer. De rette personer får på denne måde adgang til at attestere direkte online, via en webbrowser, uanset hvor de befinder sig.

Det er nemt at følge status på fakturaerne og at udlæse forskellige typer rapporter. I og med at alle fakturaer findes digitalt, er de også søgbare i systemet.

 

3. Automatisk til dit økonomisystem

Centsoft Invoice er helt integreret i dit eksisterende økonomisystem, hvilket indebærer, at alt det, du laver i Centsoft, automatisk overføres til økonomisystemet, uden at du skal gøre noget manuelt.

Centsoft håndterer også indstillinger fra økonomisystemet automatisk for de registre, som behøves for at kunne bogføre en faktura som f.eks. leverandørregister, kontoregister og valutaer. Når fakturaen derefter er konteret og klar i Centsoft, så går den direkte over i økonomisystemet og er klar til betaling.